AMD قابلیت RAY TRACING را در ماه دسامبر به گرافیک های NAVI منتقل میکند

AMD اخیراً اعلام کرده است که در ماه دسامبر ، مجموعه ای از ویژگی های جدید را در یک درایور تکمیلی معرفی خواهد کرد ، به عنوان بخشی از نسخه اصلی سالانه این شرکت ،همراه با برخی از پچ های جالب در فن آوری توسط صنعت داخلی ، شایعات را برانگیخته است که AMD در نهایت پشتیبانی DirectX Ray Tracing را در کارت های گرافیکی Radeon Navi در ماه دسامبر به ارمغان آورد.

طبق شایعات پشتیبانی کد های RAY TRACING در درایور جدید AMD که در ماه دسامبر منتشر میشود مشاهده شده است

به طور رسمی گرافیک های AMD NAVI از RAY TRACING در نرم افزار پشتیبانی می کنند اما از لحاظ سخت افزاری داخلی ساخته نشده است. با این حال ، در حالی که سخت افزار تخصصی می تواند به سرعت بخشیدن کمک کند ، لزومی برای پشتیبانی از ویژگی DirectX Ray Tracing مایکروسافت نیست.

گفته می شود که این شرکت در ماه دسامبر نسخه اصلی درایور خود را معرفی کرده است تا پشتیبانی از RAY TRACING کارتهای گرافیکی سری Radeon RX 5000 را معرفی کند. در واقع این قابلیت در حال حاضر در درایورهای گرافیکی این شرکت برای بازی Gears 5 که اخیراً منتشر شده مشاهده شده است.

ایجاد پایه برای RAY TRACING در درایور جدید برنامه ریزی ها برای پشتیبانی کامل سخت افزار برای این ویژگی را فراهم می کند ، که انتظار می رود در کنار معماری گرافیکی RDNA نسل دوم این شرکت که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود ، آغاز شود.

ما قبلاً شنیده ایم که مایکروسافت و سونی تأیید کرده اند که کنسول های بازی نسل بعدی XBOX Scarlett و Playstation 5 در واقع از موتورهای گرافیکی RDNA نسل خالص با شتاب سخت افزاری RAY TRACING اختصاصی برخوردار خواهند بود. انتظار می رود که هر دو کنسول نسل بعدی در فصل تعطیلات 2020 راه اندازی و عرضه شوند.

بدون شک قابلیت RAY TRACING باعث می شود بازی ها زیباتر به نظر برسند و شکی نیست که با اضافه شدن این قابلیت در گرافیک های AMD RADEON و باتوجه به توانایی و قدرت گرافیک های خانواده NAVI شاهد جهشی بزرگ در عرصه گیمینگ خواهیم بود.

اول از همه میدانیم که برای استفاده از این قابلیت به کارت گرافیکی رده بالا برای پشتیبانی از این ویژگی نیاز خواهید داشت ، اما هنوز دقیقاً اطلاعات بدست آمده کافی نیست.از آنجا که حتی برخی از کارتهای گرافیکی مانند GeForce RTX 2060 در واقع شتاب سخت افزاری برای RAY TRACING دارند ، قابل بحث است که آیا این کارت در واقع به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند ویژگی را در فریمورهای دلپذیر و تنظیمات گرافیکی اجرا کند. از این گذشته ، چه کسی می خواهد تنظیمات خود را تغییر دهد و با وضوح پایین تر و فریم های پایین تر از آنچه در گذشته استفاده می شود فقط برای روشن کردن یک ویژگی گرافیکی بازی کند؟؟؟!!!

AMD پس از غلبه بر موانع که کاملاً تیزهوشان عمل کرده است ، شما به مشکل بعدی می روید که این واقعیت است که فقط تعداد بسیار محدودی بازی در واقع از این ویژگی پشتیبانی می کنند.
این یک واقعیته که گیمرها و سازندگان بیشتر از اینکه به فکر یک سری جزئیات و قابلیت ها که با توجه به ابتدای راه این توانایی بسیار محدود و جزئی هستند،بیشتر به فکر پتانسیل وقدرت اجرای گیم ها هستند.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اخبار

تصادفی

جهان