مارک سرنی، معمار ارشد PS5/PS5 Pro و جک هیون، معاون ارشد و مدیر کل گروه محاسبات و گرافیک AMD، هر دو در ویدیوی جدیدی ظاهر شدهاند که جزئیات پروژه آمیتیست حول محور کنسول PS6 و فراتر از آن را شرح میدهد، زیرا هر دو شرکت به نسل بعدی سختافزار نگاه میکنند.
یکی از ویژگیهای کلیدی که هر دو شرکت در حال کار بر روی پیادهسازی آن برای کنسول PS6 هستند ، اضافه شدن هستههای Radiance است. این هستههای اختصاصی RT که بخشی از معماری RDNA5 شرکت AMD را تشکیل میدهند، اکنون وظیفهای را که هستههای shader در حال حاضر در گرافیک دسکتاپ AMD انجام میدهند، بر عهده خواهند گرفت که منجر به پردازش سریعتر برای Ray Tracing میشود و راه را برای بهره گیری از فناوری Path Tracing باز میکند. این امر ظرفیت ارزشمندی را برای پردازنده و گرافیک آزاد میکند.
هستههای Radiance کنترل کامل ray traversal ، یکی از سنگینترین بخشهای محاسباتی این فرآیند، را بر عهده میگیرند. و این باعث میشود ظرفیت پردازنده برای هندسه و شبیهسازی آزاد شود و به گرافیک اجازه میدهد تا روی کاری که در آن بهترین است تمرکز کند؛ سایهزنی و نورپردازی.
نتیجه؟ یک راهکار سریعتر و کارآمدتر که برای نسل بعدی بازیهای پشتیبانی کننده از Ray Tracing ساخته شده است.
همانطور که قبلاً گزارش شده بود، شایعات زیادی مبنی بر عرضه یک کنسول دستی برای PS6 توسط سونی وجود دارد که گفته میشود از Xbox All X و Nintendo Switch 2 قدرتمندتر است. علاوه بر این، Law’s Moore Is Dead ادعا کرده است که عملکرد Ray Tracing کنسول PS6 معادل RTX 5090 Nvidia است .